Search this blog

петък, 3 август 2018 г.

Не инвестирайте в застраховки

Моят съвет е да не инвестирате в спестовни застраховки с инвестиционен елемент. От личен пример мога да споделя следната история.

Преди няколко години сключих такава застраховка (в Уника). Идеята беше всеки месец да внасям минимална, дори символична сума, която след определен брой години да се върне при мен, заедно с натрупаните лихви. По онова време все още не бяха популярни някои други инвестиционни инструменти и животозастраховката беше добър вариант за част от парите ми. Лихвата беше малка. Преди няколко месеца реших да изтегля сумата, натрупала се до този момент в застрахователната ми сметка, тъй като открих по-висок лихвен процент печалба в друг инвестиционен продукт.


Тъй като периодът на застраховката не беше преминал, всъщност дори и половината от периода не беше преминал, оказа се, че сумата, която мога да си възстановя е с 1/3 по-малко от това, което съм внасял през годините като обща сума.

И така, оказах се прецакан. Застрахователната компания просто си задържа 1/3 от моите пари.


В този смисъл - инвестирайте само в продукти, които имат 100% ликвидност. Да, някои ще кажат, че инвестиционният хоризонт трябва да е "вечност" - съгласен съм. Но имайте предвид и това, че съвсем не рядко се появяват нови добри възможности. Всъщност е въпрос на личен избор и предпочитания.

Колкото до липсващата 1/3 от сумата - в новия инвестиционен инструмент тя ще бъде възстановена в рамките на до 24 месеца и удвоена след същия период месеци.

Човек се учи от грешките си. Бъдете бдителни и подозрителни ;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар